در صنعت ساختمان عایق بندی اهمیت بالایی دارد و خود عایق هم چند نوع می باشد که در معمولا عایق های صدا ، حرارت و رطوبت مهم ترین عایق ها در صنعت ساختمان می باشد .

باگسترش زندگی ماشینی صدا در شهر ها زیاد می شود که بخاطر همین عایق صدا مهم است و از آنجایی که با تغییرات فصل در کشورمان ایران دما نوسانات زیادی پیدا میکند ما باید بخاطر صرفه جویی در مصرف انرژی سازه خودرا از جهت حرارت و رطوبت عایق بندی کنیم .

در گذشته عایق کاری خودش یکی از کار های تخصصی ساختمان بود که انجام میشد اما امروزه با گسترش فناوری در صنعت ساختمان بلوک های نسل جدید این کار را بسیار راحت تر کرده اند .

بلوک هبلکس

بلوک هبلکس که معمولا با نام بلوک aac نیز شناخته میشود در اصل برای عایق کاری سازه ایجاد شده است . این بلوک بهترین نوع دیوار چینی های داخلی و خارجی می باشد که علاوه بر عایق بودنشان بسیار سبک نیز می باشند که با نصب سایز های بزرگ این بلوک میتوانید یک دیوار را خیلی سریع دیوارچینی کنید .

اندازه بلوک هبلکس

بلوک هبلکس اندازه های مختلفی دارد که از اندازه شبیه آجر شروع شده تا اندازه نیم متر هم می رسد . معمولا بزرگترین اندازه بلوک هبلکس به شرح زیر می باشد :

ارتفاع : 24 سانتی متر

طول : 60 سانتی متر

عرض : 50 سانتی متر

آجر بهتر است یا بلوک هبلکس ؟

قطعا بلوک هبلکس ؛ یک بلوک هبلکس میتواند اندازه ای در حدود 60*25*20 سانتی متر داشته باشد که برای این حجم اگر بخواهیم آجر به کار ببریم باید 46 عدد آجر استفاده کنیم که این کار قطعا غیر منطقی می باشد . علاوه بر این وزن بلوک هبلکس نسبت به آجر یک چهارم آن می باشد .

 ساختار بلوک هبلکس

در بلوک های عادی معمولا از ماسه و سیمان استفاده می شود که در بلوک هبلکس این مورد فرق دارد چرا که برای ساخت بلوک هبلکس از آهک ، آلومینیوم ، سیلیس و سیمان استفاده می شود که این کار باعث مقاوم و عایق بیشتر و وزن کمتر داشته باشد .

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *